استاد علوي سرشکي
ArticleID PicAddress Subject Date
{ArticleID}
{Header}
{Subject}

{Comment}

 {StringDate}
 
 
  • عنوان :  
  • ModernitePostmodern  
  • نویسنده :  
  •   
  • تعداد بازدید :  
  • 22  
  •  فهرست کتاب
  • فهرست

    بخش اول: «مدرنیته»:

    مقدمه: تعریف «مدرنیته» ...................................................... 9

    الف: «انقلاب صنعتی» و پیدایش «نظام سرمایداری» 15

    ب: «پوزیتیویسم» و «کانت» در تضعیف «ایمان بخدا و دین و اخلاق نیک»   19

    ج: «کانت» در کتاب تمهیدات......................... 31

    د: نقش«داروینیسم» در تضعیف ایمان و تناقض درونی‌اش 37

    هرمنوتیک نسبیّت‌گرا.................................... 61

    - نقد و بررسی ما بر «حس‌گرایان افراطی» و «هیوم»:..................................... 63

    1- «شناخت حسی» در بعضی موارد، با واقع، مطابقت ندارد       71

    2- «قوانین کلی علوم تجربی» از طریق تنها «استقراء حسی»، قابل اثبات نیست        75

    3- نگرش ساده‌لوحانه «هیوم» درباره «قانون علیت» 78

    - نقد ما.......................................... 83

    4- دیدگاه ساده‌لوحانه «هیوم» درباره «برهان نظم» 91

    «هیوم» و «نظم موجود در جهان»......... 97

    5- «هست‌ها» و «بایدها» و تناقض‌گویی‌های «هیوم» 105

    گفتار اول «هیوم».......................... 108

    گفتار دوم «هیوم».......................... 110

    گفتار سوم «هیوم».......................... 112

    نقد «هیوم» بر نفع‌گرایی غریزی در «اخلاق». 113

    دیدگاه ساده‌لوحانه «هیوم» و کتابخانه............ 115

    نقد ما بر این گفتار «هیوم»......................... 116

    - «پوزیتیویست‌ها» و «پست‌مدرن‌ها»، در مقابل فلسفه «دکارت»       119

    - راسل در کتاب معروف‌اش «جهان‌بینی علمی» 133

    - «پوزیتیویسم» و تضعیف «اخلاق انسانی»:.. 153

    بخش دوم: «پُست‌مدرن»

    - تعاریف:

    سایمون مالپاس ................................................ 163 

    «میش فوکو»................................................... 164

    نقد ما ............................................................. 170

    «نیچه» و «شناختهای ماقبل تجربی کانت»............... 174

    نقد ما ............................................................. 174

    نقد و بررسی کلی ما بر «مدرنیته» و «پُست مدرن»:................................. 195

    - مروری بر انحرافات «تاریخ مدرنیته» از «عقل» 199

    - اثبات وحدت و بساطت و ثبات «فاعل اندیشه» 203

    علم حضوری و ژیل دلوز - راسل................ 207

    نقد ما ................................................... 209

    - «دکارت» و «اگزیستانسیالیسم»................ 213

    نقد ما ................................................... 216

    - «دکارت» و «تاریخ گرایان افراطی»......... 219

    نقد ما ................................................... 221

    - «دکارت» و «فروید»............................. 223

    نقد ما ................................................... 225

    - خلاصه نقد........................................... 231

    - آخرین سؤال......................................... 237

    - نتیجه‌گیری نهایی و بطلان نظریه سکولاریسم 251

    - «اگوست کنت» و نقش «قوه روحانی»........ 255

     

     

    نکته‌هایی درباره «مدرنیته» و «پست‌مدرن»: 

    1- «حس گرایی افراطی» و تضعیف «اخلاق انسانی»:................. 261

    مقدمه: انگیزه‌های دوگانه در انسان:............................. 263

    1- «نفعگرایی غریزی و خودخواهانه»........................ 264

    2- «نفع و شهودی عقلی» و «حقوق طبیعی»:............... 267

    هیوم و نقد و بررسی گفتارش .................................... 271

    حلقه وین ................................................................ 293

    فلسفه حس‌گرایی تحلیلی ............................................ 307

    نقد ما ..................................................................... 315

    پیامد «حس‌گرایی افراطی در جامعه و حکومت» .......... 323 

    2- «ادیان واقعاً الهی»، فرهنگ‌های انسان‌گرایند....................... 333

    مقدمه: تعریف «فرهنگ».......................................... 341

    فرهنگهای خوب و فرهنگ‌های بد و بطلان نظریه پلورالیسم: 343

    «اشتباه بزرگ بشریت»، نزد اگوست کنت.................... 349

    اشتباه «ابرقدرت غرب»............................................ 371

    3- نقش «دین واقعاً الهی» در روان و اخلاق «مومنین واقعی»:...... 383

    - تعریف «ادیان واقعاً و کاملاً الهی» .......................... 391

    - گزارش فروید، «روانکاوی ملحد» درباره «دین الهی» و امید و مقاومت مؤمنین در سختی‌ها      399

    - ویلیام پالی - 1805 - 1743 م William paley - دین الهی و ایجاد انگیزه نیکوکاری و محبت به دیگران     407

    - گزارش «اگزیستانسیالیست مومن»، سورن کی یرکه گورد SORN KIERKEGORD درباره آثار ایمان 409

    - گزارش «اگزیستانسیالیست‌های ملحد»، «ژان پل سارتر» - «هایدگر» - «نیچه» درباره دین الهی و آثارش           417

    - زبان آمار ............................................................ 441

    - فروید .................................................................. 451

    - کنت .................................................................... 461

    - پیر بایل وفوئر باخ ................................................ 467

    - تربیت اخلاقی در «نظام کنونی جهان»: .................... 509

    - راسل و «آموزش بداخلاقی در اموزشگاههای جهان» 511

    - «پوزیتیویسم» و خشک شدن «ریشه اخلاق» .... 511

    - دکتر رضا اردکانی و «حرکت جهان، به سمت بی‌خردی»           514

    - آخرین سؤال و جستجوی راه چاره بشر از این هرج و مرج و فلاکت موجود     517

     

     

    «استوارت سیم»................................................ 176

    «فردریک جیمسون» و «سایمون مالپاس»............... 177

    مخالفت «ژان فرانسوا لیوتار» با غالب «پست‌مدرن‌ها» 182

    «نیچه» و تناقض‌گویی‌هایش................................. 185

    ژان فرانسوا لیوتار و «رفتن به جنگ کلیت» و نقد ما . 193


     

     

     

    • تعداد رکورد ها : 2
    ModernitePostmodern